Caută
Ne găsești și pe

Sportul pe vreme rece

Sportul pe vreme rece

Dacă te amăgeai că, odată cu venirea iernii, ai o scuză numai bună pentru a nu mai face sport până la primăvară, ei bine, sportul pe vreme rece e la fel de ușor de făcut și e chiar și mai benefic.

Sporturile de iarnă te ajută să arzi calorii, să-ți întărești mușchii, oasele, articulațiile iar aerul curat și lumina naturală sunt remedii naturale împotriva depresiei de sezon. Într-adevăr, să schiezi, să patinezi sau să te dai cu placa poate fi destul de costisitor și extrem de solicitant, mai ales dacă nu ai experiență. Dar să alergi sau să faci câteva exerciții de stretching în aer liber nu te costă absolut nimic și nu ai niciun motiv să spui nu.

Frigul nu este un impediment în calea alergării dacă folosești echipamentul potrivit (o pereche de pantofi sport cu care să nu aluneci și haine compresive, termice). Pur și simplu, ieși în cel mai apropiat parc, fă 10 minute de exerciții pentru încălzire și aleargă ușor alte 20 de minute. Pentru început, este suficient, iar în cele 30 de minute de mișcare vei arde cel puțin 300 de calorii.

Câteva sfaturi practice:

  • Bea apă! Chiar dacă nu ți-e cald, cum se întâmplă în timpul verii, și iarna transpiri în timpul efortului, iar hidratarea este esențială
  • Suplimentează carbohidrații! Cu cât este mai frig afară, cu atât mușchii epuizează mai repede rezervele de carbohidrați. Mănâncă fructe, cereale, paste, dar fără să exagerezi pentru că altfel îți îngreunezi și mai mult activitatea.
  • Îmbracă-te adecvat! Este bine să porți haine în straturi astfel încât să poți renunța la măcar una dintre ele pe măsură ce te încălzești. Nu trebuie să-ți fie frig în timpul antrenamentului (poartă mănuși și bandană) dar nici prea cald, ca să transpiri excesiv.

Nu-ți place afară? Nicio problemă! Nici la sala de aerobic nu se schimbă absolut nimic, clasele rămân aceleași și pe timp de iarnă. Plus că toate sălile decente sunt dotate cu dușuri și aparate pentru uscat părul, deci pleci acasă ca nou, nicidecum transpirat. În plus, după o oră de mișcare pe vreme rece, o ședință de 10 minute de saună este mult mai tentantă decât vara și-ți aduce o sumedenie de beneficii.

Dacă nu te-ai apucat încă de sport, acum este un moment oportun să o faci!

Ți-a fost utilă această informație?

Îți mulțumim pentru feedback!

Da Nu
Sfaturile, articolele și orice alte informații din domeniul farmacie / sănătate publicate pe minifarm.ro au scop pur informativ și strict educațional. Ele nu pot inlocui, sub nicio formă, consultul medical direct și nici diagnosticul stabilit în urma investigațiilor și analizelor medicale de specialitate. Înainte de a lua orice decizie referitoare la sănătatea ta, îți recomandăm să consulți medicul de familie sau medicul specialist.